luni, 8 noiembrie 2010

Vulcanii noroiosi de la Berca

Wikipedia spune ca :
''Vulcanii noroioși sunt o rezervație botanică și geologică aflată pe raza comunelor Berca și Scorțoasa din județul Buzău. Fenomenul vulcanilor noroioși poate fi observat în două puncte separate, numite Pâclele Mari (coordonate 45°20'23"N, 26°42'33"E) și Pâclele Mici (coordonate 45°21'30"N, 26°42'46"E).
În preajma vulcanilor noroioși, solul este sulfuros și sărăturos, nepropice vegetației obișnuite. Totuși, anumite specii de plante special adaptate, cum ar fi Nitraria schoberi și Obione verrucifera găsesc aici un mediu de viață propice.''
Eu spun ca e un peisaj unic in Romania si probabil nu numai,unde erup niste mini-vulcani ,fac bulbuci si sar in sus,stropind totul in jur cu un fel de lichid rece ,cu toate ca ai impresia ca arde.Am fost in luna august intr-o vizita la acest ''monument natural'' ,parasindu-l cu regretul ca multi romani nici nu au auzit de el,sau poate se tem de conditia drumurilor noastre si prefera sa stea acasa sau sa-si petreaca concediile in strainatate.Totusi,drumul a fost bun,cu marcaje,nu aveai cum sa te ratacesti sau sa nu gasesti.Vegetatia arida,uscata,parca te trezesti dintr-o data in stepa.
 Noi am fost incantati,in special piticul meu de 3 ani jumate' s-ar fi balacit putin intr-un vulcanel din acesta.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Daca vrei sa imi lasi un mesaj,promit sa raspund rapid!